پیش بینی بورس فردا سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا سه شنبه 15 شهریور 1401، شاخص کل بورس امروز با ۱۲۶ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۴۲۶ هزار ایستاد. این در حالی است شاخص کل با معیار هم وزن ۱۴۴۹ واحد افزایش یافت و رقم ۴۱۰ هزار و ۳۷۵ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۲۵۱ هزار م...

به گزارش رصد روز، پیش بینی بورس فردا سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱، شاخص کل بورس امروز با ۱۲۶ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۴۲۶ هزار ایستاد. این در حالی است شاخص کل با معیار هم وزن ۱۴۴۹ واحد افزایش یافت و رقم ۴۱۰ هزار و ۳۷۵ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۲۵۱ هزار معامله به ارزش ۳۸ هزار و ۹۲۷ میلیارد ریال انجام شد.

پیش بینی بورس فردا سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱

مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی پردیس، معدنی و صنعتی گلگهر، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی چادرملو و توسعه معادن و فلزات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس توانست ۱۷ واحد افزایش یابد و رقم ۱۹ هزار و ۱۹۵ واحد را ثبت کند. در این بازار ۱۹۷ هزار معامله انجام شد که ۱۴۳۶ میلیارد ریال ارزش داشت.

بیمه پاسارگاد، سنگ آهن گوهرزمین و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل پتروشیمی زاگرس، اعتباری ملل، پویازرکان آق دره و آهن و فولاد غدیر ایرانیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

معاملات بورس امروز را مخابراتی‌ها حمایت کردند؛ اخابر و نماد همراه جزء تاثیرگذاران مثبت بودند و نمادهای کگل و فارس و کچاد از جمله نمادهایی بودند که تأثیر منفی روی شاخص گذاشتند.

باز هم اوضاع در هم وزن بهتر بود و با رشد همراه شد تا اینکه این شاخص با یک هزارو ۴۴۹ واحد مثبت روی عدد ۴۱۰ هزار و۳۷۵ واحد ایستاد.

از منظر تکنیکالی شاخص همچنان در محدود یک میلیون ۴۲۰ هزار واحدی در حال رنج زدن است و بی‌رمقی در بازار موج می‌زند. بازار این روزها دچار یک سردرگمی شدیدی شده است و نمی‌تواند مسیر خود را به درستی انتخاب کند و همچنان روی میانگین حمایتی ۲۰۰ روزه خود قرار دارد.

دلار به بالای ۳۰ هزار تومان برگشته است و نرخ دلار نیمایی هم بالاتر از ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان گزارش می‌شود.

امروز همه نگاه‌ها به کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه بود که گفت محتوای مذاکرات محرمانه است و قصد انتشار تا حصول نهایی را نداریم، ما دنبال توافق خوب و پایدار هستیم. این خبر می‌توانست عده‌ای را از خرید منصرف کند و فروشندگانی را نیز از فروش سهام پشیمیان کند.
پیش بینی بورس فردا سه‌شنبه 15 شهریور 1401
پیش بینی بورس فردا سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱

 

ابهامات زیاد در بازار موجب این بی‌رمقی‌های بازار سرمایه شده است. دو روز گذشته را می‌توان یک روز در نظر گرفت چرا که در بازار تغییر خاصی را شاهد نبودیم و همه مفروضات همچنان پابرجا هستند.

اهالی بازار می‌گفتند تا برجام مشخص نشود همین داستان برای هر روز بازار سرمایه وجود خواهد داشت، شاخص در ابتدای روز رشد می‌کند و در نیمه دوم بازار افت می‌کند.

نماد خاور با بیشترین ارزش معاملات جزء نمادهای با عرضه بالا هم محسوب می‌شد، وقتی به نقشه امروز بازار نگاه می‌کنیم گروه فلزات اساسی را در دو بخش صفر تابلویی و مثبت یک تا دو درصدی می‌بینیم و گروه انبوه سازی در تقاضا پیشتاز بودند. در گروه مخابرات و بیمه‌ای اوضاع به نفع خریداران بود و گروه بانکی همچنان متعادل و گاهی منفی کار کردند.

خبر دیگر این که قرار است از روز شنبه ۱۹ شهریور ماه ساعت کاری فرابورس ایران تغییر کند و معاملات بازار فرابورس که تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه انجام می‌شد، حالا تا ساعت ۱۳ ادامه دار خواهد بود.

روز قبل در اثنای بازار یک بار دیگر حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی، اعلام کرد که سهم دولت در بلوک خودرویی‌ها حتما باید واگذار شود و در توئیتی گفت که اطلاعیه‌های عرضه خودرویی‌ها برای فروش زیرمجموعه اعم از سهام و یا سایت‌ها که تا الان منتشر شده توسط خود شرکت‌ها بدون هماهنگی با سازمان خصوصی سازی انجام شده است.

اهالی بازار یکی از مثبت شدن مجدد گروه خودرویی را به این موضوع نسبت می‌دهند. عده‌ای دیگر همچنان نظر مثبت روی حصول نتیجه در مورد برجام دارند.

اما بانک‌های ملت و صادرات و سامان همچنان با فروشندگانی قوی ظاهر می‌شوند و سهامداران این بانک‌ها حاضر هستند سهمشان را در قیمت‌های پائین‌تر به فروش برسانند.

در محصولات شیمیایی نمادهای شپاکسا و شاروم از دیگر هم گروهی‌هایشان اوضاع بهتری داشتند و در گروه بیمه‌ها نیز بیمه دانا بهتر عمل کرد. نمادهای وسدید و ذوب و فسازان، فزرین و کیمیا جزء مثبت‌های گروه فلزات اساسی بود تا نمادهای کوچک این گروه از بازار آورده خوبی برای سهامدارانش به ارمغان آورد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار