بررسی فروش صادراتی فولاد مبارکه اصفهان در سال جاری

میزان صادرات فولاد مبارکه اصفهان در پایان آبان سال جاری ۳۵۷ هزار تن نشان می دهد که از این مقدار ۳۸ درصد آن یعنی ۱۳۵ هزار تن مربوط به صادرات محصولات گرم می باشد  به گزارش اختصاصی رصد روز، نوسانات بازار ارز که سیگنالهای آن از ابتدای سال مشخ...

میزان صادرات فولاد مبارکه اصفهان در پایان آبان سال جاری ۳۵۷ هزار تن نشان می دهد که از این مقدار ۳۸ درصد آن یعنی ۱۳۵ هزار تن مربوط به صادرات محصولات گرم می باشد 

به گزارش اختصاصی رصد روز، نوسانات بازار ارز که سیگنالهای آن از ابتدای سال مشخص بود فراز و نشیب های زیادی را برای واحدهای تولید کننده فولاد کشور ایجاد کرد و در این میان واحدهایی که سبد محصولاتشان از تنوع بیشتری برخودارست با چالش های بیشتری روبرو هستند. مشکلات مربوط به تأمین مواد اولیه و عدم توازن لازم در توزبع مواد معدنی زنجیره فولاد همچنان مشکل آفرین است و تأمین نیاز داخلی با شرایطی که گفته شد در کنار افزایش تعرفه صادرات هزینه های سربار زیادی را ایجاد کرده و تنها یک برنامه بلند مدت که در آن پیش بینی همه این اتفاقات شده باشد چاره ساز خواهد بود البته منوط به اینکه سایه قیمت گذاری دستوری این راهکار را بی اثر نکند.

در این شرایط موضوع صادرات محصول مشکلات زیادی را پیش روی خود دارد و البته تأمین سود کارخانجات با توجه به سیاست های اعمال شده در بورس کالا با اما و اگر همراهست. گذشته از آن افزایش نرخ انرژی واحدهای تولیدی خود مانع بزرگی برای دستیابی به ظرفیتهای اسمی خواهد بود اما با این همه می توان گفت اگرچه صادرات محصول مانند گذشته رونق ندارد که دلائل آن بیان شد ولی شناسایی فرصتهای صادراتی بخشی از مسائل موجود را پوشش خواهد داد.

میزان صادرات فولاد مبارکه اصفهان در سال ۱۴۰۱ چقدر بود؟

بررسیها نشان می دهد فولاد مبارکه اصفهان از ابتدای امسال تا پایان آبان ۳۵۷ هزار تن از محصولات خود را در بازارهای صادراتی به مبلغ ۵۷ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال به فروش رسانده. خردادماه برای فولادیها بهترین ماه حضور در بازارهای بین المللی بود. آنها در این ماه ۱۰۴ هزار تن از محصولات خود را صادر کردند. فولادیها در آبان ماه نیز موفق به صادرات ۸۷ هزار تن از محصولات خود شدند. سایر نتایج همچنین مشخص می کند که اردیبهشت ماه شاهد صادرات ۸۴ هزار تن از محصولات فولاد مبارکه اصفهان بودیم.

میزان صادرات محصولات فولادی طی ۸ ماه سال جاری

ماه میزان صادرات(هزار تن)
فروردین ۳
اردیبهشت ۸۴
خرداد ۱۰۴
تیر ۹
مرداد ۲۱
شهریور ۷
مهر ۴۲
آبان ۸۷

 

استقبال از محصولات گرم فولاد مبارکه اصفهان

نکته قابل توجه در خصوص میزان صادرات فولاد مبارکه اصفهان به استقبال بازارهای بین المللی از محصولات گرم این واحد تولیدی مربوط می شود. ۳۸ درصد کل صادرات فولاد مبارکه اصفهان در سبد محصولات گرم این شرکت دیده می شود که از اهمیت بسزایی برای صنایع مختلف برخوردارست. فولادیها طی ۸ ماه گذشته ۱۳۵ هزار تن از محصولات گرم خود را در بازارهای بین المللی به فروش رساندند. بیشترین میزان فروش صادراتی محصولات گرم فولاد در مهرماه و آبان دیده می شود.

میزان صادرات محصولات گرم فولاد مبارکه اصفهان از ابتدای سال تا پایان آبان

ماه میزان صادرات(هزار تن)
فروردین ۱۶
اردیبهشت ۱۲
خرداد ۱۹
تیر ۸
مرداد ۲۰
شهریور ۷
مهر ۲۷
آبان ۲۶

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط