فولاد مبارکه اصفهان ۷ ماهه سال را با ثبت دو رکورد پشت سر گذاشت 

فولاد مبارکه اصفهان در حالی هفت ماهه سال ۱۴۰۱ را با پیشروی در تولید و فروش پشت سر گذاشت که به زعم بسیاری از کارشناسان تابستان سال جاری به واسطه شرایط حاکم بر فضای تولید سخت ترین سال تولید بود. به گزارش اختصاصی رصد روز، موضوعات مربوط به ان...

فولاد مبارکه اصفهان در حالی هفت ماهه سال ۱۴۰۱ را با پیشروی در تولید و فروش پشت سر گذاشت که به زعم بسیاری از کارشناسان تابستان سال جاری به واسطه شرایط حاکم بر فضای تولید سخت ترین سال تولید بود.

به گزارش اختصاصی رصد روز، موضوعات مربوط به انرژی در سه ماهه تابستان چالشهای زیادی را به وجود آورد نتایچ نشان میدهد تا پایان مرداد سال جاری دمای کشور در مقایسه با سالیان گذشته ۱.۵ درجه افزایش یافت و این مسئله نیازمند افزایش ۱۵۰۰ مگاواتی عرضه برق بود. در عین حال برنامه ای تهیه و در اختیار ادارات و صنایع قرار گرفت که خواه ناخواه مصرف انرژی در واحدهای صنعتی را کاهش می داد و این در حالی بود که صنایع مولد کشور مانند فولادسازی بیش از هر زمانی پس از طی دوره کرونا برای بازگشت قدرتمند به بازارهای جهانی و تأمین نیاز داخلی نیازمند تأمین انرژی حداکثری بودند. در این میان فولاد مبارکه که بخشی از برق مصرفی مورد نیازش را خودش تولید می کند توانست با رویکردی قابل قبول تابستان گرم سال را پشت سر بگذارد و آمارها حکایت از افزایش تولید فولاد خصوصاً در محصولات گرم دارد.

فولاد مبارکه اصفهان در هفت ماهه امسال ۴ میلیون و ۷۰۸ هزار تن محصول تولید کرد که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد رشد ۱۵.۱ درصدی را داشت. بیشترین میزان رشد تولید فولاد مبارکه در محصولات گرم با ۵۲۴ هزار تن افزایش دیده می شود. فولادیها در هفت ماهه سال قبل ۲ میلیون و ۲۷۱ هزار تن محصولات گرم تولید کردند که این میزان با رشد ۲۳ درصدی در هفت ماهه امسال به ۲ میلیون و ۷۹۵ هزار تن رسید.

مقایسه میزان تولید فولاد مبارکه اصفهان در هفت ماهه سال جاری نسبت به هفت ماهه سال قبل در نمودار زیر قابل مشاهده است؛

فولاد مبارکه اصفهان ۴ میلیون و ۲۴۱ هزار تن از محصولاتش را در بازار داخلی به فروش رساند که این میزان در مقایسه تناژ فروش ۳ میلیون و ۴۶۲ هزار تنی هفت ماهه سال قبل ۲۲.۵ درصد افزایش را ثبت کرد.

جدول مقایسه میزان فروش محصولات فولادی در بازار داخلی در هفت ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل؛

جزئیات میزان تولید فولاد در مقایسه با هفت ماهه سال قبل؛

نوع محصول میزان تولید در هفت ماهه ۱۴۰۱(تن) درصد افزایش / کاهش

محصولات گرم

۲.۷۹۵.۰۰۰

۲۳

محصولات سرد

۸۴۷.۰۰۰

(۱.۷)

محصولات پوشش دار

۱۷۸.۰۰۰

(۲.۲۴)

سایر محصولات

۸۸۸.۰۰۰

۱۴.۸

 

جزئیات میزان فروش فولاد در مقایسه با هفت ماهه سال قبل؛

 

نوع محصول میزان فروش در هفت ماهه ۱۴۰۱(تن) درصد افزایش / کاهش

محصولات گرم

۲.۷۱۱.۰۰۰

۳۳

محصولات سرد

۸۴۷.۰۰۰

۱

محصولات پوشش دار

۱۷۸.۰۰۰

۱۱.۵

سایر محصولات

۸۸۸.۰۰۰

۱۸.۵

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار