روزانه یک میلیون دلار جریمه تأخیر تخلیه کشتی‌ها از جیب ایرانی ها می رود

بازرس کل استان خوزستان گفت: حتماً لازم است مسئولان عالی کشوری در این رابطه تصمیم مورد نیاز را بگیرند و به دلیل اینکه جریمه تأخیری که به کشتی‌ها داده می‌شود مبلغ بسیار قابل توجهی است. به گزارش رصد روز،«محمد آقاجری»، بازرس کل استان خوزستان ...

بازرس کل استان خوزستان گفت: حتماً لازم است مسئولان عالی کشوری در این رابطه تصمیم مورد نیاز را بگیرند و به دلیل اینکه جریمه تأخیری که به کشتی‌ها داده می‌شود مبلغ بسیار قابل توجهی است.

به گزارش رصد روز،«محمد آقاجری»، بازرس کل استان خوزستان در حاشیه نشست بررسی تسهیل خروج کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: با شرایط پر شدن ۹۰ درصدی انبارهای کالای اساسی در بندر امام مواجه هستیم، تجربه سال گذشته را داریم که برخی کالاها به دلیل ماندگاری در انبار دچار خودسوزی شدند و زمانی که این اتفاق رخ دهد دیگر قابل استفاده نیست.

او افزود: کالایی که بیش از دو تا سه ماه در انبار بماند دچار آفت و گاهی خودسوزی می‌شود، نمونه‌ای را داشتیم که محموله ذرت فاسد شد و زحمات و هزینه‌های زیادی را برای مرجوع کردن به خارج کشور به همراه داشت.

آقاجری بیان کرد: ماندگاری کالا در انبارهای بندر از هر لحاظ مناسب نیست و باید تصمیمی گرفته شود تا هرچه سریعتر از بندر خارج شود.

بازرس کل استان خوزستان با اشاره به ۳۲ کشتی حامل کالا در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) گفت: حجم بالایی از شناورها در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) منتظر رفع مشکل اسنادی و پهلوگیری و تخلیه کالا هستند که مشکل اصلی تخصیص ارز است.

آقاجری افزود: حتماً لازم است مسئولان عالی کشوری در این رابطه تصمیم مورد نیاز را بگیرند و به دلیل اینکه جریمه تأخیری که به کشتی‌ها داده می‌شود مبلغ بسیار قابل توجهی است.

او در پایان گفت: ۳۲ کشتی در لنگرگاه بندر امام داریم و روزانه برای تأخیر به هر کشتی ۲۵ هزار دلار جریمه باید پرداخت شود، چه کشتی مربوط به بخش خصوصی باشد و چه دولتی، در مجموع نزدیک به ۱ میلیون دلار هزینه تأخیر و دموراژ کشتی‌های مستقر در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار