سهم قابل توجه شرکتهای بنیاد مستضعفان در تسهیلات اعطایی بانک سینا

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بنیاد مستضعفان و شرکتهای تابعه همچنان بر خلاف قوانین مصرح مالکیت ۷۴ درصد سهام بانک سینا را در اختیار دارند و طی این سالها تلاشها برای بازگشت به قانون و جبران این موضوع بدون نتیجه باقی مانده است. این در حالیست که...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بنیاد مستضعفان و شرکتهای تابعه همچنان بر خلاف قوانین مصرح مالکیت ۷۴ درصد سهام بانک سینا را در اختیار دارند و طی این سالها تلاشها برای بازگشت به قانون و جبران این موضوع بدون نتیجه باقی مانده است. این در حالیست که سقف مالکیت در سهام بانکها و مؤسسات اعتباری  در یکهزار و دویست و هفتاد و هفتمین جلسه شورای پول و اعتبار در شهریور سال ۹۸ به میزان ۳۳ درصد اعلام شد.

جدا از اینکه این شرایط در مورد بانک سینا رعایت نشده است نگاهی به وضعیت تسهیلات اعطایی این بانک به شرکتهای بنیاد مستضعفان نشان از سهم قابل توجه این شرکتها دارد.

صورتهای مالی منتهی به پایان شهریور سال جاری در خصوص اعطای تسهیلات به شرکت های فرعی و وابسته نشان می دهد که شرکتهای عضو بنیاد در این تسهیلات سهم قابل توجهی دارند که این موضوع ابهامات زیادی را به ذهن متبادر می کند.

قطعاً بروز این مسئله باعث می شود تا شائبه های زیادی مبنی بر به نتیجه نرسیدن کاهش سهم بنیاد مستضعفان در بانک سینا به وجود آید امیدواریم مدیران بانک سینا در این زمینه پاسخی شفاف داشته باشند تا در شرایطی که کشور به نظم اقتصادی اقتصادی احتیاج دارد شاهد چالشی جدید نباشیم.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط