فولاد مبارکه اصفهان در مسیر خلق رکورد جدید / افزایش برنامه های تولید سال ۱۴۰۱

بررسی ها نشان که علیرغم همه چالش هایی که واحدهای فولادسازی با آن در سال جدید روبرو بودند اما برنامه تولیدی فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سال قبل افزایش داشته و احتمالا در پایان سال شاهد خلق رکورد جدید خواهیم بودیم به گزارش اختصاصی رصد روز، ...

بررسی ها نشان که علیرغم همه چالش هایی که واحدهای فولادسازی با آن در سال جدید روبرو بودند اما برنامه تولیدی فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سال قبل افزایش داشته و احتمالا در پایان سال شاهد خلق رکورد جدید خواهیم بودیم

به گزارش اختصاصی رصد روز، نگاهی به برنامه های توسعه ای فولاد مبارکه اصفهان در حوزه تولید نشان می دهد که فولادیها برای دستیابی به یک رکورد جدید عزمشان را جزم کرده اند. هرچند که در چندسال گذشته آمارهای فولاد مبارکه اصفهان در بخش تولید قابل توجه بود اما با این همه سال ۱۴۰۱ به واسطه مسائل زیادی که برای واحدهای فولادسازی ایجاد شد شاهد اتفاقاتی بودیم که که پیام امیدوارکننده ای را مخابره نمی کرد.

موضوع افزایش تولید فولاد مبارکه اصفهان در کنار افزایش سود انباشته از این جهت قابل اهمیت است که در سال ۱۴۰۱ هرچند که شاهد افزایش تولید شرکتهای بزرگ بودیم اما به دلیل اعمال تغییرات در شاخص های اقتصادی میزان یوددهی بسیاری از شرکتها کاهش پیدا کرد. کاهش حجم صادرات، از دست دادن جایگاه رقابتی در عرصه بین المللی که مقارن با سرکوب قیمتها در بورس کالا شده گردش اقتصادی بسیاری از شرکتهای فعال در فولادسازی را تحت الشعاع قرار داد به طوریکه باید گفت ادامه روند فعلی جدا از کاهش بازدهی حیات این شرکتها را با خطر روبرو می کند.

مسائل دیگری مانند افزایش قیمت انرژی، توزیع مواد معدنی در زنجیره فولاد و… باعث شد تا برآوردها نسبت به افزایش تولید در پایان سال به صورت تجمیعی خیلی امیدوار کننده نباشد هرچند که برخی واحدهای تولیدی مانند فولاد مبارکه اصفهان با حداکثر ظرفیت تلاش دارد تا میزان تولید خود را در پایان سال جاری به نسبت سال قبل افزایش دهد.

روز شمار رکورد جدید تولید در فولاد مبارکه اصفهان

بررسی ها نشان می دهد که برنامه تولید فولاد مبارکه اصفهان در سال قبل ۱۶ میلیون و ۶۷۰ هزار تن بود که در شش ماهه سال ابتدایی ۷ هزار و ۷۳۹ هزار و ۲۰۰ تن و در پایان سال ۱۴۰۰ نیز ۱۶ میلیون و ۴۶ هزار تن از آن محقق شد به عبارت دیگر فولاد مبارکه اصفهان در پایان سال قبل ۹۶ درصد از برنامه های تولیدی خود را محقق کرد. میزان تحقق برنامه های تولیدی فولاد مبارکه اصفهان در پایان شش ماهه سال قبل ۴۶ درصد بود.

فولاد مبارکه اصفهان اما برای سال جدید برنامه های تولید خود را افزایش داد و آن را به ۱۶ میلیون و ۸۸۹ هزار تن رساند. تلاشگران فولادی در شش ماهه نخست امسال ۵۲ درصد از برنامه های تولیدی خود را محقق کردند که این مقدار ۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود. فولاد مبارکه اصفهان در ۶ ماه ۱۴۰۱ موفق به تولید ۸ میلیون و ۸۵۷ هزار تن محصول شد.

این مسئله نشان میدهد که با وجود همه چیزهایی که در موضوع تولید واحدهایی مانند فولاد مبارکه اثرگذار بود اما پیش بینی درست چالش ها مانع تحقق و کاهش تولید در این واحد تولیدی نشد بلکه روی کاغد می توان شکستن رکورد تولید سال قبل را متصور بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار