قرارگیری بانک دی در جایگاه پنجم بانکهای بورسی و فرابورسی از حیث رشد منابع

رشد 18 درصدی منابع بانک دی در 9 ماهه 1402 این بانک را در جایگاه پنجم بانکهای خصوصی کشور از این حیث قرار داد.

به گزارش رصد روز، حرکتهای اصلاحی بانک دی به منظور بهود شرایط مالی اگرچه هنوزنیاز به تلاش بیشتری دارد اما بررسی جدیدترین گزارشات مالی بانک دی می تواند برای منتقدین شبکه بانکی و سهامداران آن دارای سیگنالهای مثبتی باشد.

بررسی ها نشان می دهد که منابع بانک شامل سپرده دریافتی از بازار بین بانکی ، سپرده های قرض الحسنه و سرمایه گذاری مدت دار و ارزی می باشد.

آنطور که از گزارشات مالی برمی آید مانده منابع بانک در تاریخ ۳۰  آذر ماه ۱۴۰۲ ،مبلغ ۴۷۹.۳۶۵ میلیارد ریال می باشد که در مقایسه با پایان سال مالی ۱۴۰۱ حدود ۱۳% افزایش داشته است . بانک دی همچنین در نه ماهه ۱۴۰۲ توانست ۴.۴۸۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ۲.۱۸۷ متقاضی پرداخت کند.

سرمایه گذاریهای بانک دی در سال جاری شامل سرمایه گذاری در شرکتهای بورسی و غیر بورسی و سرمایه گذاری در شرکتهای فرعی و صندوق های سرمایه گذاری  بود که براساس جدیدترین صورتهای مالی  مانده سرمایه گذاریهای آن در پایان آذرماه سال جاری ۳۰۳.۹۶۴  میلیارد ریال میباشد که با توجه به اقدامات انجام شده طی نه ماهه اول سال مالی جاری حدود ۱۳.۳۵۳ میلیارد ریال از سرمایه گذاریهای مازاد بانک واگذار گردید و درآمدی معادل ۱۰۲ میلیارد ریال شناسایی شد.

کنترل ریسک عملیاتی با استقرار سامانه هایثبت رویدادهای زیانبار

یکی از مهمترین رویکردهای مدیریتی در بانک برنامه ریزی و کنترل ریسک عملیاتی بود در این زمینه شاهد رونمایی و بهره برداری از سامانه ثبت رویدادهای زیانبار ریسک عملیاتی و استقرار استاندارد بین المللی مدیریت ریسک ISO31000:2009 در بانک دی بودیم.

۹ ماهه ۱۴۰۲ دستاورد دیگری نیز برای بانک دی به همراه داشت و آن تکرار صفر شدن هزینه های مشکوک الوصول بانک است که نقش مهمی در انضباط مالی بانکها ایفا می کند. وصول مطالبات غیرجاری بانک را باید اصلی ترین دلیل صفر بودن هزینه های مشکوک الوصول بانک دانست.

بانک دی همچنین در ۹ ماهه سال جاری ۱۵.۲۳۹ میلیارد ریال درآمد تسهیلاتی شناسایی کرد در همین بازه زمانی درآمد عملیاتی بانک ۱۵.۵۲۳ میلیارد ریال بود. افزایش ۱۸ درصدی سپرده مشتریان که نشان از اعتماد و همراهی آنان دارد از دیگر نتایج بانک دی در آذرماه ۱۴۰۲ به شمار می رود.

کسب جایگاه پنجم بانکهای خصوصی با رشد ۱۸ درصدی منابع

بدون شک مهمترین دستاورد بانک دی در ۹ ماهه سال جاری را باید قرارگیری این بانک در جایگاه پنجم بانکهای بورسی و فرابورسی با در اختیار داشتن یک درصد منابع بانکهای خصوصی بود گفتنیست بانک دی با رشد ۱۸ درصدی منابع توانست در این جایگاه قرار گیرد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار