محصولات جدید ذوب آهن اصفهان در خدمت پیشبرد نهضت ملی مسکن و تحول در صنعت ساختمان

مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ، فولاد ، ریخته گری ، ماشین آلات و صنایع وابسته از آمادگی ذوب آهن اصفهان جهت حمایت از دولت در مسیر پیشبرد نهضت ملی مسکن خبرداد . به گزارش رصد روز به نقل از...

مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ، فولاد ، ریخته گری ، ماشین آلات و صنایع وابسته از آمادگی ذوب آهن اصفهان جهت حمایت از دولت در مسیر پیشبرد نهضت ملی مسکن خبرداد .

به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، وی اظهار داشت : ذوب آهن اصفهان این آمادگی را دارد که در راستای کمک به دولت در جهت تحقق نهضت ملی مسکن اقدام کند که این امر به ویژه از طریق ارائه محصولات خاص همچون تیرآهن بال پهن می تواند مزایایی از جمله سرعت در ساخت و ساز ، افزایش ایمنی و کاهش هزینه ، بهبود در تکنولوژی ساخت وساز ، زیباسازی ساختمان به لحاظ معماری و ..  را در پی داشته باشد.

مدیرعامل ذوب آهن گفت :در این خصوص با مسئولین و سازمان های مرتبط از جمله نظام مهندسی ، مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی ، سازمان استاندارد و… در در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم در تحول صنعت ساختمان کشور نقش خود را به خوبی ایفا نماییم و خدمتی به جامعه ساخت و ساز کشور ارائه شود .

وی با اشاره به نام گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری با عنوان تولید دانش بنیان ، اشتغال آفرین ، افزود : ذوب آهن اصفهان علاوه بر برخورداری از مدیریت تحقیق و توسعه، اقدام به ایجاد مدیریت دانش بنیان نموده است که فعالیت ها خاص و کلیدی از جمله توسعه ارتباط با شرکت های دانش بنیان در جهت حل مشکلات تولید و ارتقاء تکنولوژی دارد .

مهندس رخصتی با بیان اینکه همدلی ویژه ای در ذوب آهن اصفهان در سطوح مختلف وجود دارد ، گفت : این شرکت هم اکنون یک مجموعه متحد است که تلاشگران آن در راستای تحقق اهداف با همه وجود جهاد می کنند و حاصل آن تولید فراتر از برنامه است که برای اولین بار در تاریخ این شرکت رقم خورده است .
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت : هم اکنون اغلب محصولات ذوب آهن اصفهان جزء محصولات خاص است که بسیاری از این محصولات را تنها این شرکت می تواند تولید کند و تولید محصولات عمومی را به حداقل رسانده ایم . این تغییر رویکرد در افزایش سود شرکت نیز موثر است چرا که هم اکنون اکثر واحدهای تولید کننده فولاد با مشکل کاهش سودآوری مواجه هستند.

وی افزود : رویکرد ذوب آهن اصفهان که از زمان دفاع مقدس وجود داشته است ، رویکرد جهادی است و در این راستا همواره حمایت از دولت و ایجاد ثبات در بازار مسکن مورد توجه است که عرضه محصولات در بورس کالا یکی از این اقدامات است .
مهندس رخصتی  در خصوص تامین  مواد اولیه مورد نیاز این شرکت با اشاره به اقدامات صورت گرفته  در این زمینه گفت : به منظور تامین روزمره و کوتاه مدت مواد اولیه ، مشکلات کم شده است اما در خصوص تامین پایدار مواد اولیه همچنان مشکلات وجود دارد .
مدیرعامل ذوب آهن در خصوص تامین زغال سنگ گفت : تولید این مواد اولیه در کل کشور با مشکلاتی مواجه است و نیازمند سرمایه گذاری خاص است . ذوب آهن در این زمینه فعالیت هایی انجام داده و معادنی دارد اما جوابگوی تمام نیاز ما نیست .
وی افزود : در این راستا پروژه راه اندازی کک سازی شمار۲ که درچند سال اخیر مطرح بود ، هم اکنون در مرحله برگزاری مناقصه است و عملیات اجرایی آن به زودی شروع می شود که در تامین کک ذوب آهن بسیار موثر است .
مهندس رخصتی گفت : جهت تامین پایدار و بلند مدت مواد اولیه برای ذوب آهن اصفهان تدابیر مختلفی اندیشیده شده است که امیدواریم به زودی شاهد نتایج آن باشیم.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار