نتایج واگذاری ۵۲.۵ درصدی سهام فولاد امیرکبیر کاشان برای فولاد مبارکه اصفهان چه خواهد بود؟

واگذاری ۵۲.۵۷ درصدی سهام فولاد امیرکبیر کاشان توسط فولاد مبارکه اصفهان موضوعیست که در چند روز گذشته با برآوردهای مالی تحلیل شده اما واقعیت این است که سود حاصل از این واگذاری در گردش مالی فولادیها رقم بزرگی نیست پس باید نگاه جامع تری به ای...

واگذاری ۵۲.۵۷ درصدی سهام فولاد امیرکبیر کاشان توسط فولاد مبارکه اصفهان موضوعیست که در چند روز گذشته با برآوردهای مالی تحلیل شده اما واقعیت این است که سود حاصل از این واگذاری در گردش مالی فولادیها رقم بزرگی نیست پس باید نگاه جامع تری به این مسئله داشت

به گزارش اختصاصی رصد روز، موضوع واگذاری سهام فولاد امیرکبیر کاشان که توسط فولاد مبارکه اصفهان که از چندوقت پیش زمزمه های آن شنیده می شد در نهایت ضورت گرفت و فولادیها در فاصله ۵ روز مانده به پایان اردیبهشت ماه سال جاری ۵۲.۵۷ درصد از سهام فولاد امیرکبیر کاشان را که در زمینه طراحی، ساخت، راه اندازی و بهره برداری از کارخانجات گالوانیزه، قلع اندود و نورد ورق های فولادی  فعالیت می کند را به به شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان وابسته به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح  واگذار کرد.

این واگذاری که در تاریخ ۲۵ اردیبهشت سال جاری صورت فولاد مبارکه را صاحب بیش از ۵۶ هزار میلیارد ریال سود کرد که می تواند از این آورده خصوصاً در اجرای پروژه های نورد گرم ۲ و طرحهای نیروگاهی بهره ببرد.

۴.۴ میلیارد سهم فولاد امیرکبیر کاشان (فجر) در شرایطی به شستان واگذار شد که قیمت واگذاری هر سهم آن ۱۳ هزار ریال بود و بهای تمام شده سهام یا حق تقدم واگذار شده در دفاتر یک هزار و ۲۳۷ میلیارد ریال ثبت گردید.

گفتنی است سود حاصل از این واگذاری برای فولادیها بیش از ۵۶ هزار میلیارد ریال قابل برآوردست که با توجه به افزایش سرمایه جدید فولاد مبارکه می تواند توان نقدینگی خوبی را در این واحد تولیدی ایجاد کند.

فولاد مبارکه اصفهان که در جدیدترین صورتهای مالی حسابرسی نشده منتهی به پایان اسفند سال قبل رقم میزان سرمایه گذاریهای بلند مدت خود را به  ۵ هزار و ۵۲۴ میلیارد ریال افزایش داده در شرایطی که پرونده سه طرح نیروگاهی و پروژه نورد گرم ۲ را روی میز خود مفتوح می بیند با تزریق این نقدینگی خواهد توانست سرعت اتمام این پروژه ها را بهبود بخشد و ثانیاً به لحاظ بنیادی خود را تقویت کند.

مهمترین نتایج واگذاری سهام فولاد امیرکبیر کاشان

از مهمترین اثرات واگذاری سهام فولاد امیرکبیر کاشان برای فولاد مبارکه اصفهان را باید در پیاده سازی استراتژ یهای این واحد فولادی جهت ایجاد زنجیره های تأمین و تولید در کشور دانست. به عبارت دیگر فولاد مبارکه اصفهان با تکیه بر فرهنگ توسعه کسب و کار به کمک همه واحدهای متبوع و وابسته علاوه بر اینکه از نتایج رقابت در چنین فضایی بهره مند می شود محدودیت های تأمین و چالش های بازار را با این رویکرد از بین خواهد برد که این مسئله دو آورده را برای فولاد مبارکه اصفهان به همراه خواهد داشت؛

فولادیها همچنان لیدری بازار فولاد کشور را در اختیار خواهند داشت و دوم اینکه در پیاده سازی طرحهای مدیریتی از وزن بیشتری برخوردار می شوند.

به نظر می رسد موضوع واگذاری فولاد امیرکبیر کاشان را باید در نگاه جمع تری تحلیل کرد چرا که گردش مالی فولادیها آن قدری هست که توجه به نتایج مالی این واگذاری آخرین موضوعیست که باید به آن فکر کرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار