پیام روحانی را به پوتین رساندم/ توافق زمان خاتمی دوباره تمدید شد

وزیرامور خارجه کشورمان اظهار کرد: پیام آقای روحانی در ارتباط با موضوع برجام و برخی مسائل دوجانبه را به پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کردم.

به گزارش رصد روز ، محمد جواد ظریف در تشریح نتایج سفر روز گذشته خود به مسکو گفت: در جریان این سفر در  مجموع  حدود ۴ ساعت و نیم مذاکره فشرده با مقامات روسیه از جمله رئیس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور داشتم.

وی با بیان اینکه در این گفت‌وگوها در ارتباط با مسائل برجام، مسائل منطقه و همکاری‌های دوجانبه رایزنی و گفت‌وگو شد،  افزود  در جریان مذاکره با آقای پوتین، پیام ویژه آقای رئیس‌جمهور در مورد وضعیت برجام و برخی از مسائل دوجانبه را به ایشان رساندم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: در زمان آقای خاتمی توافقی ۱۰ ساله بین دو کشور ایران و روسیه امضا شده بود و دو کشور تصمیم گرفته بودند که در صورت رضایت از اجرای قرارداد  هر  ۵ سال یک بار این توافق را تمدید کنند، این قرارداد دو بار  تاکنون تمدید شده  و اسفند ماه مدت تمدید دوباره آن  به اتمام می رسد در همین چارچوب در جریان رایزنی که با مقامات روسیه داشتیم تصمیم گرفتیم که یک قرارداد راهبردی جامع و درازمدت بین دو کشور تدوین  می‌شود و در واقع  قرارداد مورد اشاره به روز  و برای تصویب به مجلس  دو  کشور ارائه شود .

 

 

 

خبر فوری

مطالب مرتبط

آخرین اخبار