پیش بینی رشد درآمدهای عملیاتی فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سال قبل

برآوردها نشان می دهد که با میزان فعلی عرضه و تقاضا در بورس کالا شرکت فولاد مبارکه اصفهان خواهد توانست علاوه بر افزایش میزان فروش خود درآمدهای عملیاتی خود را در پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل  ارتقاء دهد به گزارش اختصاصی رصد روز، فولاد مبا...

برآوردها نشان می دهد که با میزان فعلی عرضه و تقاضا در بورس کالا شرکت فولاد مبارکه اصفهان خواهد توانست علاوه بر افزایش میزان فروش خود درآمدهای عملیاتی خود را در پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل  ارتقاء دهد

به گزارش اختصاصی رصد روز، فولاد مبارکه اصفهان شش ماهه نخست سال جاری را با ثبت رکوردهای قابل توجهی در حوزه تولید و فروش پشت سر گذاشت. این شرکت فولادی که در پایان شش ماهه سال قبل با فروش ۳ میلیون و ۵۹۸ هزار  و ۷۹۱ تنی موفق به ثبت ۶۶۰ هزار و ۷۴۷ میلیارد ریال درآمدهای عملیاتی شده بود در شش ماهه نخست سال جاری میزان درآمدهای عملیاتی خود را ۲۲ درصد افزایش داد و به ۸۰۳ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال رساند. مقدار فروش فولاد مبارکه اصفهان در نیمسال نخست سال جاری ۳ ملیون و ۹۴۷ هزار و ۲۸۸ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۰ درصدی داشت.

با روند فعلی تولید محصولات فولادی و مقاطع آن در شرکتهای فولادی و میزان قابل توجه تقاضا در بورس کالا برآورد می شود که میزان فروش فولادیها در پایان سال به ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن برسد که این میزان حدوداً یک میلیون تن بیش از تولید سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

با این اتفاق میزان درآمدهای عملیاتی فولاد مبارکه به بیش از ۱۵۷ هزار میلیارد تومان خواهد رسید که این مقدار در مقایسه با سال قبل ۸ درصد افزایش خواهد داشت و میزان ریالی ان نیز بیش از ۱۱۵ هزار میلیارد ریال بیشتر از سال قبل متصور است.

گفتنی است فولادیها در شش ماهه نخست سال جاری به لحاظ مقدار افزایش درآمدهای عملیاتی در جایگاه چهار شرکتهای فولادی قرار گرفتند.

بشترین میزان افزایش درآمدهای عملیاتی شرکتهای فولادی در شش ماهه نخست سال جاری به شرح ذیل است؛

نام شرکت

میزان افزایش درآمدهای عملیاتی (درصد)

فولاد کاوه جنوب کیش

۵۴
آهن و فولاد ارفع

۴۳

ذوب آهن اصفهان

۳۴
فولاد مبارکه اصفهان

۲۲

جهان فولاد سیرجان

۱۵
فولاد سپید فراب کویر

۶

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط