فاصله معنادار تولیدی شرکت پگاه تهران با ظرفیت عملی و یک ابهام + سند

فاصله زیاد بین تولید محقق شده و ظرفیت اسمی و ظرفیت عملی کارخانه جدا از اینکه به بحث تولید آسیب می رساند مطمئناً در مورد سودسازی کارخانه نیز نتایجی منفی خود را نشان خواهد داد.

به گزارش اختصاصی رصد روز ،  اولین کارخانه مدرن فرآورده های شیری یعنی شرکت پگاه تهران از سال ۱۳۳۳ در زمینه تولید محصولات لبنی مشغول به فعالیت است. این کارخانه تولیدی که در حال حاضر سید جعفر میر را به عنوان مدیرعامل خود می بیند در سال گذشته روند تولیدی خود را نسبت به سال ۹۷ در کاهشی بیش از ۴ هزار تنی دید که این موضوع با ظرفیت اسمی و ظرفیت عملی کارخانه فاصله زیادی دارد.

طبق صورتهای مالی سال ۹۸ ، شرکت پگاه تهران در این سال ۱۴۱.۳۹۶ تن تولید در ۷ گروه از محصولا خود داشت که این مقدار در مقایسه با سال ۹۷ کاهش بیش از ۴ هزار تنی را نشان می دهد. این درحالیست که ظرفیت عملی این کارخانه تناژ ۱۵۳.۱۶۳ را دارد و ظرفیت اسمی این کارخانه روی ۴۰۴.۹۰۵ تن قرار گرفته است.

شرکت پگاه تهران

در توضیح کاهش این تولید ذکر شده که این مسئله عمدتاً مربوط به مستهلک شدن ماشین آلات می باشد لذا از این بابت ظرفیت جذب نشده وجود ندارد.

فاصله زیاد بین تولید محقق شده و ظرفیت اسمی و ظرفیت عملی کارخانه جدا از اینکه به بحث تولید آسیب می رساند مطمئناً در مورد سودسازی کارخانه نیز نتایجی منفی خود را نشان خواهد داد.

اما در بخش دیگری از صورتهای مالی شرکت پگاه تهران مسئله ای به چشم می خورد که می تواند ابهاماتی را ایجاد کند. در سرفصل دارائیهای در جریان تکمیل این شرکت به ساختمان خدمات رفاهی برخورد می کنیم که برآورد مخارج تکمیلی آن که قرارست در شهریور ۱۴۰۰ به پایان برسد ۵۰ میلیارد ریال است و مخارج انباشته آن در سال ۹۸ نیز بیش از ۲۸ میلیارد ریال بوده اما سؤال اینجاست که در شرایط کاهش تولید آیا نمی شد این میزان هزینه را فعلا برای ماشین آلات مستهلک شده در این کارخانه هزینه کرد تا با افزایش تولید شاهد بهتر شدن اوضاع در این کارخانه بود؟

شرکت پگاه تهران

 

بیشتر بخوانید: 

تناقض سودسازی وشمال در بورس و واقعیت موجود + سند

لیست مدیران چندشغله شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

فوق لیسانس علوم سیاسی عضو کمیته حسابرسی شرکت داروسازی ابوریحان

از نقض قانون تا ابهام در کمیته حسابرسی شرکت نیروکلر + سند

بانک خوب ” سرمایه ” نیست

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط