ماشین سازی اراک در رکود

فاراک با زیان 47.93 درصدی در سه ماه و 37.63 درصدی در 30 روز گذشته وضعیا جالبی را پشت سر نمی گذارد. این شرکت تولیدی با زیان انباشته 652 میلیاردی باید در انتظار روزهای آینده باشد تا شاید برخی از سهامداران خود را که طی روزهای گذشته ضرر سنگین...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، اولین صنعت سنگین کشور ۴۹ سال از زمان فعالتیش می گذرد. شرکت ماشین سازی اراک که با نماد فاراک در بازار دوم بورس فعالیت می کند در زمینه ساخت محصولات فلزی یکی از بهترین شرکتهای تولیدی کشور است.

اما اولین و بزرگترین واحد صنعتی کشور که ۵۲ نوع محصول در بخش محصولات فلزی دارد با مدیریت جعفر صفری سنجانی اوضاع خوبی را پشت سر نمی گذارد.

نماد فاراک با زیان ۴۷.۹۳ درصدی در سه ماه و ۳۷.۶۳ درصدی در ۳۰ روز گذشته وضعیا جالبی را پشت سر نمی گذارد.شرکت ماشین سازی اراک با زیان انباشته ۶۵۲ میلیاردی باید در انتظار روزهای آینده باشد تا شاید برخی از سهامداران خود را که طی روزهای گذشته ضرر سنگینی را متحمل شده اند حفظ کند.

این شرکت که ۴ شرکت سرمایه گذاری در لیست سهامداران خود دارد شرکتهای مهندسی و ساختمان ماشین سازی اراک ، شرکت پایساز ، وست سان ترید و کنسرسیوم نفت و گاز آکام را به عنوان شرکتهای زیر مجموعه خود می بیند.

فاراک در حالی نسبت قیمت به سودآوری خود را ۲۰۹.۰۲ می بیند که این نسبت برای گروهش ۲۹.۴۹ است که فاصله زیاد فاراک با این رقم تردیدهای زیادی را برای خریداران و فعالان نمادهای ساخت محصولات فلزی به وجود می آورد.

تأثیرگذاری منفی این نماد در شاخص به میزان ۶۱.۱۲ درصد از دیگر پارامترهایی است که می تواند این نماد را پر خطر برای خرید تبدیل کند.

با شرایط فعلی به نظر می رسد که جعفر صفری سنجانی برای اتفاقات پیش رو باید چاره دیگری اندیشه کند در غیر این صورت هر روز باید شاهد صف فروش پر حجم تری باشد.

 

بیشتر بخوانید:

فوق لیسانس علوم سیاسی عضو کمیته حسابرسی شرکت داروسازی ابوریحان

تناقض سودسازی وشمال در بورس و واقعیت موجود + سند

بانک خوب ” سرمایه ” نیست

از نقض قانون تا ابهام در کمیته حسابرسی شرکت نیروکلر + سند

کاهش ۲۰ هزار تنی فروش صادراتی کارخانه آهن و فولاد ارفع

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط