اتفاق مهم در بورس فروردین ماه ۱۴۰۲

در فروردین سال گذشته ۱۲۵ هزار و ۸۸۴ نفر در سامانه سجام احراز هویت شده‌اند که این اعداد با رشدی بیش از ۵۷ درصدی به ۲۹۴ هزار و ۶۹۳ نفر در فروردین سال جاری رسیده است. به گزارش رصد روز، آمار ثبت‌نام مردم در سامانه سجام و احراز هویت در این سام...

در فروردین سال گذشته ۱۲۵ هزار و ۸۸۴ نفر در سامانه سجام احراز هویت شده‌اند که این اعداد با رشدی بیش از ۵۷ درصدی به ۲۹۴ هزار و ۶۹۳ نفر در فروردین سال جاری رسیده است.

به گزارش رصد روز، آمار ثبت‌نام مردم در سامانه سجام و احراز هویت در این سامانه در فروردین سال جاری و مقایسه آن با فروردین سال گذشته از رشد بیش از ۵۷ درصدی احراز هویت شده‌ها حکایت دارد.

طبق آمار در فروردین سال جاری ۳۵۴ هزار و ۵۸۶ نفر در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند درحالی که این میزان در فروردین ماه سال گذشته ۱۵۱ هزار و ۶۶۲ نفر بود. همچنین در فروردین سال گذشته ۱۲۵ هزار و ۸۸۴ نفر در سامانه سجام احراز هویت شده‌اند که این اعداد با رشدی بیش از ۵۷ درصدی به ۲۹۴ هزار و ۶۹۳ نفر در فروردین سال جاری رسیده است.

بر این اساس در سال گذشته، ۳ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۹۷۳ ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه «سجام» توسط سمات صورت گرفته است که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ که یک میلیون و ۶۴۴ هزار و ۶۵۵  ثبت نام صورت گرفته بود  افزایش ۱۱۰ درصدی داشت. همچنین بر اساس آمارها، تعداد احراز هویت ها نیز در سال ۱۴۰۱ با عبور از ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار سهامدار، به ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۹ مورد رسیده است.

جزییات آمار ۱۲ ماه سال ۱۴۰۱

طی سال گذشته تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام)   به تفکیک هر ماه، درفروردین ۱۵۸ هزار و ۲۷۰ نفر، اردیبهشت ۳۵۱ هزار و ۶۱۶ نفر، خرداد ۷۶۰ هزار و ۶۳۲ نفر، تیر ۲۳۰ هزار و ۹۴۰ نفر، مرداد ۱۷۷ هزار و ۴۵۰ نفر، شهریور ۱۳۶ هزار و ۳۴۴ نفر، مهر ۷۰ هزار و ۲۴۷ نفر، آبان ۱۱۶ هزار و ۶۷۹ نفر، آذر ۲۲۸ هزار و ۸۷۹ نفر، دی ماه ۵۸۵ هزار و ۱۲۹ نفر، بهمن ۳۰۰ هزار و یک نفر و اسفند ۴۸۰ هزار و ۷۱۶ نفر بوده است.

پنج  استان پیشتاز در ثبت نام در سال ۱۴۰۱

همچنین بر اساس این گزارش تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه سجام در سال ۱۴۰۱ به تفکیک هر استان حاکی از آن است که پنج استان تهران با ۶۱۶ هزار و ۱۳۷ مورد، خوزستان با ۲۱۳ هزار و ۳۲۹ مورد، اصفهان با ۱۸۷ هزار و ۳۱۲ مورد، خراسان رضوی با ۱۸۶ هزار و ۲۴۱ مورد و آذربایجان شرقی با ۱۸۲ هزار و ۱۸۶ مورد در صدر بیشترین ثبت نام شده ها در کل ایران قرار دارند.

پنج  استان با کم ترین ثبت‌نام در سال ۱۴۰۱

از سویی دیگر بر اساس آمارهای منتشر شده در دوره زمانی فوق، پنج استان سمنان با ۲۲ هزار و ۵۷۸، یزد با ۲۳ هزار و ۳۳۲، بوشهر با ۲۷ هزار و ۴۹۲، چهارمحال و بختیاری با ۲۹ هزار و ۶۲۲ و ایلام با ۳۳ هزار و ۱۳۱ مورد در انتهای لیست کمترین ثبت نام شده‌ها در سامانه سجام در بین سایر استان ها قرار دارند.

 سامانه سجام چیست؟

سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به  بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم ازسرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

بر  اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط