توصیه مهم به سهامداران بورس

با توجه به اینکه چاشنی هیجان وارد معاملات بورس و بازار سرمایه شده بود، انتظار می‌رفت رفتار‌های هیجانی در بازار بیشتر و در صورت اصلاح، شاهد اصلاح تند و تیز و همراه با هیجان باشیم. به گزارش رصد روز،  کارشناس بازار سرمایه گفت: به سهامداران ت...

با توجه به اینکه چاشنی هیجان وارد معاملات بورس و بازار سرمایه شده بود، انتظار می‌رفت رفتار‌های هیجانی در بازار بیشتر و در صورت اصلاح، شاهد اصلاح تند و تیز و همراه با هیجان باشیم.

به گزارش رصد روز،  کارشناس بازار سرمایه گفت: به سهامداران توصیه می‌کنم در این روز‌ها کمتر به سمت سهم‌های پر ریسک بروند و از تجربه ۲ روز گذشته درس گیرند.

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با تحلیل روند معاملات بهار ۱۴۰۲ بازار سرمایه گفت: در بهار امسال، شاهد شتاب گرفتن مثبت روند حرکتی بازار سرمایه بودیم و در روز‌های اخیر، قدرت حرکت رو به بالای شاخص بورس، شتاب پیدا کرد

او گفت: با توجه به اینکه چاشنی هیجان وارد معاملات بورس و بازار سرمایه شده بود، انتظار می‌رفت رفتار‌های هیجانی در بازار بیشتر و در صورت اصلاح، شاهد اصلاح تند و تیز و همراه با هیجان باشیم.

دلیل اصلاح تند و تیز بورس چه بود؟

میرزایی در ارتباط با چرایی ریزش شاخص بورس در روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ گفت: با توجه به نزدیک شدن شاخص کل بورس به محدوده مقاومتی خود و اُفت قیمت دلار بازار آزاد در روز‌های اخیر (که از نظر ذهنی روی سهامداران تاثیر گذار است)  شاهد اصلاح تند و تیزی در بازار سرمایه بودیم به شکلی که شاخص در ۲ روز اخیر  در حدود ۲۰۰ هزار واحد ریزش داشته است. این ریزش در ادامه  روند حرکتی بازار سرمایه در مسیر صعودی خود در روز‌ها و هفته‌های گذشته بوده است و همراه با هیجان‌های شدید بوده است.

او در خصوص پیش بینی روند بازار سرمایه در روز‌های آینده، به تعدیل روند‌های هیجانی در آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به آن که ارزش معاملات در بازار سرمایه رشد خوبی داشته و روند معاملات روان است به نظر می‌رسد بازار در روز‌های آینده به تعادل و کف سازی معتبری از نظر تکنیکالی و بنیادی برسد و این کف سازی در محدوده دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد  و دو میلیون ۳۰۰ هزار واحد باشد.

توصیه برای روز‌های آینده بورس چیست؟

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: به سهامداران توصیه می‌کنم در این روز‌ها کمتر به سمت سهم‌های پر ریسک بروند،  از تجربه ۲ روز گذشته درس بگیرند تا بتوانند در ادامه مسیر صعودی بازار که دور از انتظار نیست ضمن رسیدن به بازدهی مطلوب و مدیریت ریسک، پرتفوی شان نقد شونده باشد.

میرزایی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد که جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه به صورت روند درآمده است و به طور میانگین در هفته‌های اخیر شاهد ورود هزار میلیارد تومان نقدینگی به بازار سرمایه هستیم و می‌توانیم به این جمع بندی برسیم که پول‌های بزرگ در حال حرکت به سمت بازار سرمایه هستند و  از ارزش معاملات و تابلوی بورس می‌توان به درک این موضوع رسید.

به گفته او، بعد از یک کف سازی شاخص، مجدد می‌توان در مسیر با ثبات صعودی قرار بگیریم و این ریزش‌ها کمک می‌کند بازار  سرمایه، یک بازار پر گردش و شادابی باشد همچنین علی رغم اینکه اُفت و خیزی که دارد می‌تواند یک مسیر با ثبات در میان و بلند مدت طی کند و از اتفاقات مشابه سال ۹۹ جلوگیری شود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار