خبر خوش بورسی برای سهامداران

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: رشد بورس تا ۴ ماه به طور مستمر ادامه دارد. بعد از ۴ ماه شاهد گام‌های اصلاحی کوچک خواهیم بود که موقت است. اکنون پول هوشمند به بازار اوراق بهادار وارد شده و در هفته آینده نیز پول بیشتری در بورس وارد می‌شود. به گ...

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: رشد بورس تا ۴ ماه به طور مستمر ادامه دارد. بعد از ۴ ماه شاهد گام‌های اصلاحی کوچک خواهیم بود که موقت است. اکنون پول هوشمند به بازار اوراق بهادار وارد شده و در هفته آینده نیز پول بیشتری در بورس وارد می‌شود.

به گزارش رصد روز، شاخص بورس با شتاب بی سابقه‌ای در حال رشد است، به طوری که در هفته‌ای که به پایان رسید، شاخص کل بورس با رشد ۲.۸۳ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۳۷ هزار واحد ایستاد.

در این هفته شاخص کل هم وزن با افزایش ۴.۵۹ درصدی در پله ۶۵۱ هزار و ۶۷ واحدی قرار گرفت و شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۳.۲۷ درصدی در ارتفاع ۲۶ هزار و ۱۹۰ واحدی ایستاد. در این هفته که تنها سه روز کاری داشت شاخص کل بورس بالاخره از سقف تاریخی در مرداد سال ۹۹ عبور کرد به طوری که با ۱۸ هزار و ۳۶۲ واحد افزایش، در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۳۷ هزار واحدی ایستاد.

رشد بورس ادامه دارد

کارشناسان معتقدند به دلیل عقب ماندگی بورس از تورم، رشد بازار سرمایه همچنان ادامه دارد.
در همین ارتباط آیزاک سعیدیان، کارشناس بازار سرمایه به اقتصاد ۲۴ گفت: شاخص بورس اوراق بهادار طی هفته گذشته موفق شد سقف قبلی خود را بشکند. بازار بورس ظرفیت بسیار بالایی برای رشد دارد و از سال ۹۸ نسبت به دیگر بازار‌های مالی جامانده و رشد نکرده است. در حال حاضر رشد بورس آغاز شده و بازار سرمایه در حال جبران جاماندگی خود است.

وی افزود: یکی از دلایل رشد بورس، تورم نقطه به نقطه ۶۰ درصدی کشور در اسفند ماه است. بسیاری از شرکت‌ها در اسفندماه تجدید ارزیابی مجدد انجام دادند. قیمت سهام به طور کلی عقب ماندگی بزرگی نسبت به تورم کالا و خدمات داشت. اکنون بورس در حال نزدیک کردن خود به تورم کل کشور است.

سعیدیان تاکید کرد: برخی شرکت‌ها ارزش اسمی پایین‌تر از ارزش واقعی داشتند و اکنون در تلاشند خود را به ارزش واقعی برسانند.

به عقیده این کارشناس اقتصادی با اینکه شاهد رشد بورس در هفته‌های گذشته بوده‌ایم، اما ارزش بورس نسبت به سال ۹۸ بسیار پایین‌تر از میزان واقعی خود است. ارزش دلاری بورس از ارزش واقعی آن بسیار کمتر است.

پیش بینی بورس در هفته آینده

سعیدیان در پیش بینی خود از وضعیت بورس در هفته آینده نیز گفت: هفته آینده بورس مثبت خواهد بود و شاهد رشد قیمت سهام خواهیم بود و این رشد تا ۴ ماه به طور مستمر ادامه دارد. بعد از ۴ ماه شاهد گام‌های اصلاحی کوچک خواهیم بود که موقت است. اکنون پول هوشمند به بازار اوراق بهادار وارد شده و در هفته آینده نیز پول بیشتری در بورس وارد می‌شود.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار