پای خرید و فروش برق به بورس باز شد

سخنگوی صنعت برق گفت: در سال ۱۴۰۲ توسعه بورس برق برای مشترکان بالای یک مگاوات فعال خواهد شد. به گزارش رصد روز،مصطفی رجبی مشهدی گفت: یکی از طرح‌های توسعه صنعت برق، بحث خرید و فروش برق برای مشترکان بالای یک مگاوات بوده که قرار است از ابتدای ...

سخنگوی صنعت برق گفت: در سال ۱۴۰۲ توسعه بورس برق برای مشترکان بالای یک مگاوات فعال خواهد شد.

به گزارش رصد روز،مصطفی رجبی مشهدی گفت: یکی از طرح‌های توسعه صنعت برق، بحث خرید و فروش برق برای مشترکان بالای یک مگاوات بوده که قرار است از ابتدای امسال فعال شود.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: با این اقدام تقریبا یک سوم از میزان برق مصرفی کشور از طریق بورس معامله می‌شود و نقش دولت در خرید بورس برق به حداقل ممکن خواهد رسید و نیروگاه‌ها و مشترکان می‌توانند به صورت مستقیم با یکدیگر تبادل انرژی کرده و برق خود را تامین کنند.

وی افزود: نقش دولت در این طرح، حفظ پایداری شبکه بوده و در صورتی که تولید کننده‌ای نتواند برق خود را توزیع کند، سایر نیروگاه‌ها این برق را پشتیبانی خواهند کرد و مشکلی در تامین برق مشترکان به وجود نخواهد آمد.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به ابلاغ این طرح از سوی وزیر نیرو در اواخر سال گذشته، اظهار کرد: به زودی اقدامات اجرایی این طرح آغاز خواهد شد و مشترکان بالای یک مگاوات هم این اختیار را پیدا می‌کنند که از طریق بورس، برق خود را خریداری کنند.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: حدود ۶۸۰۰ مشترک در این طرح می‌توانند حضور داشته باشند.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار