پیش بینی بازار سهام امروز

افزایش عرضه ها در بازار روز گذشته، چشم انداز کوتاه مدت بورس را منفی کرده است. احتمالا فعلا نباید منتظر صعودی شدن بازار باشیم. به گزارش رصد روز، با اینکه دیروز بورس تهران کار خود را مثبت آغاز کرد، اما در ادامه با افزایش عرضه ها، شاخص ها وا...

افزایش عرضه ها در بازار روز گذشته، چشم انداز کوتاه مدت بورس را منفی کرده است. احتمالا فعلا نباید منتظر صعودی شدن بازار باشیم.

به گزارش رصد روز، با اینکه دیروز بورس تهران کار خود را مثبت آغاز کرد، اما در ادامه با افزایش عرضه ها، شاخص ها وارد محدوده منفی شدند و شاهد یک افت از بازار بودیم. افت روز گذشته گمانه زنی ها درخصوص احتمال منفی ماندن بازار را بیشتر کرده است.

تا ۳-۴ هفته گذشته تصور می شد که اگر بازار وارد یک دوره اصلاحی شود، این اصلاح کوتاه مدت خواهد بود و بورس به سرعت به مدار صعودی بازمی گردد. اما حالا روند معاملات به گونه ای بوده که اکثر کارشناسان بر این باورند که بازار نیاز به اصلاح زمانی دارد.

در اصلاح های زمانی، لزوما قیمت ها کاهش چندان زیادی ندارند و می توانند چند روز مثبت و چند روز منفی باشند. اما عملا بازار طی این مدت رو به بالا حرکت نمی کند تا سهام مختلف دست به دست شود و با ورود سهامداران جدید به سهم ها، قدرت لازم برای یک صعود دیگر به دست بیاید.

خروج پول از بازار

در شرایط فعلی به نظر می رسد بورس نیاز به یک اصلاح زمانی دارد که البته طی این مدت برخی نمادها رشد می کنند و برخی دیگر هم افت خواهند داشت.

دیروز سرمایه گذاران حقیقی حدود ۷۳۰ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند که خروج این پول نشان می دهد فعلا امید زیادی به روند کوتاه مدت بورس وجود ندارد. البته شاخص قدرت خریداران حقیقی همچنان بالای عدد یک است که رقمی مناسب محسوب می شود.

همین که قدرت فروشندگان حقیقی بیشتر از قدرت خریداران نیست، نکته امیدوارکننده ای است. اما ممکن است این شاخص به دنبال یکی دو بار منفی شدن بازار، به نفع فروشندگان چرخش داشته باشد.

احتمال افزایش عرضه ها

تنها نکته مثبت معاملات روز گذشته این بود که ارزش معاملات خرد با رشد حدود ۲۰ درصدی به بالای ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید. بالا ماندن ارزش معاملات می تواند منجر به کمرنگ شدن اثر عرضه ها شود.

با توجه به این شرایط و با در نظر گرفتن حرکت بالا به پایین شاخص کل در معاملات روز گذشته، برای امروز می توان بازار منفی را متصور بود که منجر به افت شاخص ها خواهد شد.

درصورتی که ارزش معاملات خرد کاهشی باشد، احتمالا عرضه ها هم افزایش خواهند یافت که این موضوع می تواند منجر به افتی سنگین تر نسبت به روز گذشته شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار