پیش‌ بینی بورس فردا ۲۸ فروردین ۱۴۰۲

به گزارش رصد روز،بورس امروز نشان داد که همچنان خریداران از قدرت بالاتری نسبت به فروشندگان برخوردارند و اگرچه شاهد بازاری همچون روز گذشته نبودیم اما مسیر صعودی ادامه یافت و شاهد افزایش دوباره نماگرهای تالار شیشه‌ای بودیم. شاخص کل بورس امرو...

به گزارش رصد روز،بورس امروز نشان داد که همچنان خریداران از قدرت بالاتری نسبت به فروشندگان برخوردارند و اگرچه شاهد بازاری همچون روز گذشته نبودیم اما مسیر صعودی ادامه یافت و شاهد افزایش دوباره نماگرهای تالار شیشه‌ای بودیم. شاخص کل بورس امروز پس از یک دوره افزایش عرضه‌ها، با بازگشت خریداران روبرو شد و در نهایت با یک افزایش ۰.۹۴ درصدی به کار خود پایان داد تا در محدوده ۲.۲۷۵ میلیون واحدی قرار بگیرد. شاخص هم‌وزن نیز که همچنان عملکرد بهتری از خود به نمایش می‌گذارد، با رشد ۱.۵۹ درصدی همراه شد. ارزش معاملات خرد سهام نیز طی معاملات روز جاری خود را در محدوده قابل قبولی حفظ کرد و عدد ۱۸۷۳۴ میلیارد تومانی را به ثبت رساند که در کنار آن شاهد ورود پول ۴۶۷ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم. اگرچه آمار ثبت شده طی معاملات امروز نسبت به روز گذشته ضعیف‌تر بود و تمامی صنایع نتوانستند روز خوبی را سپری کنند اما با این حال بررسی جوانب مختلف از احتمال بیشتر ادامه مسیر صعودی خبر می‌دهد.

روند رو به رشد و بدون توقف بورس تهران از ابتدای سال جاری ادامه دارد و امروز نیز با وجود کاهش قدرت تقاضا، نماگرهای تالار شیشه‌ای در نهایت رنگی سبز به خود گرفتند. با این حال اما دو نکته در معاملات امروز بورس تهران جلب توجه می‌کرد که یکی از آن‌ها بازگشت سریع تقاضا پس از اندک عرضه ابتدای معاملات بود و دیگری نیز مسیر متفاوتی است که گروه‌ها و نمادها از یکدیگر در پیش گرفته‌اند. هرچند که بخشی از عرضه‌های بازار امروز می‌تواند به دلیل شناسایی سود از سمت سهامداران کوتاه مدتی و چرخش پول بین صنایع باشد اما به نظر می‌رسد که به مرور مسیر صنایع و سهام در این رالی صعودی از یکدیگر جدا خواهد شد. در ادامه با بررسی شرایط موجود به پیش بینی بورس فردا خواهیم پرداخت.

واکاوی افزایش عرضه‌ها

فارغ از رشدی که بورس تهران از ابتدای اسفند ماه سال گذشته آغاز کرد، بازدهی شاخص کل بورس از شروع سال جدید تا روز گذشته نزدیک به ۱۴ درصد بود و در شاخص هم‌وزن رشد بیشری را نیز شاهد بودیم. کسب سودهای قابل توجه در بسیاری از سهام موجب می‌شود که بسیاری از سهامداران کوتاه مدتی اکنون به فکر شناسایی سود باشند و حتی سرمایه خود را بین گروه‌های مختلف به چرخش درآورند. این موضوع نیز خود یکی از دلایل افزایش عرضه‌ها در بازار امروز بوده و می‌تواند در بورس فردا نیز تاثیرگذار باشد و پس از یک توقف کوتاه مدت، ورود پول تازه نفس به برخی صنایع منجر به از سر گیری روند صعودی بازار شود.

بورس امروز به خوبی نشان داد که ممکن است از این پس شاهد حرکت یکدست نمادها با یکدیگر نباشیم و هر سهم با توجه به شرایط مختص به خود با قدرت خریداران یا فروشندگان مواجه خواهد شد. اگرچه فعلا شرایط کلی بازار مثبت ارزیابی می‌شود و نگرانی خاصی بابت احتمال کاهش قیمت‌های شدید وجود ندارد اما باید این نکته را مد نظر قرار داد که خرید سهام درست و در قیمت مناسب می‌تواند به بازدهی نهایی سبد سهام ما کمک بسیاری کند. از این رو احتمالا نگاه بورسی‌ها به هر سهم متفاوت خواهد بود و انتظار می‌رود که به مرور صنایع و سهام در ریل‌های متفاوتی به معاملات خود ادامه دهند.

برتری خریداران در معاملات روزانه

اگر به روند روز جاری شاخص کل و شاخص هم‌وزن نگاهی بیاندازیم، پیداست که بورس تهران امروز در ابتدا با یک روند صعودی کار خود را آغاز کرد که سریع با افزایش عرضه‌ها مواجه شد و تا حدودی عقب‌نشینی کرد اما این عرضه‌ها به سرعت با بازگشت خریداران پاسخ داده شد و با صعودی شدن دوباره مسیر، آرامش و تعادلی در بازار ایجاد شد که تا انتهای معاملات ادامه داشت. از این رو می‌توان انتظار داشت که این تعادل در بورس فردا نیز ادامه داشته باشد.

جدال شاخص بورس با مقاومت تکنیکالی

همانطور که در پیش بینی روز گذشته نیز اشاره شده بود، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در روز جاری و در نمودار تکنیکالی خود، مقاومت مهی را پیش رو داشت که در ابتدا به آن واکنش منفی داد اما توانست از ریزش جلوگیری کند. اگرچه شاخص بورس هنوز موفق به عبور از آن نشده و در لبه آن قرار دارد، روند معاملات امروز این خوش‌بینی را ایجاد کرده است که احتمالا با یک مسیر صعودی اما نه پرشتاب از سد این مقاومت نیز عبور کنیم و به سمت اهداف بعدی روانه شویم. در صورت مقاومت ذکر شده در محدوده ۲.۲۷ میلیون واحدی، هدف بعدی شاخص کل بورس محدوه ۲.۴۴ میلیون واحد خواهد بود که نشان از یک رشد ۷ درصدی دارد.

پیش بینی بورس فردا

با توجه به نکات ذکر شده در بالا و همچنین روندهایی که نمودارهای مختلف نشان می‌دهند، پیش بینی می‌شود که بورس فردا مسیری متعادل و مثبت را سپری کند و پس از یک دوره کوتاه و کم‌نوسان، به سمت اهداف بعدی حرکت کنیم.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط