پیش بینی بورس فردا ۲۰ فروردین ۱۴۰۲

بورس تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد بیش از ۶۴ هزار واحدی همراه شد که این رشد در نیمه دوم و در نیم ساعت پایانی کمی رنگ باخت. که عمده افت را می‌توان در گروه خودرویی دید. نقشه امروز بازار نشان می‌داد که نمادهای خودرو و خساپا با عرضه‌...

بورس تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد بیش از ۶۴ هزار واحدی همراه شد که این رشد در نیمه دوم و در نیم ساعت پایانی کمی رنگ باخت. که عمده افت را می‌توان در گروه خودرویی دید. نقشه امروز بازار نشان می‌داد که نمادهای خودرو و خساپا با عرضه‌های سنگین تا منفی شدن هم پیش رفتند.

به گزارش رصد روز،  در جریان پایان معاملات روز جاری در بازار بورس تهران ارزش این بازار به رقم ۸  هزار و ۱۵۷ همتی رسید و ارزش معاملات نیز در محدوده ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی قرار گرفت که نشان می‌دهد اوضاع از نظر ارزش معاملاتی نسبت به هفته‌های گذشته بهتر شده است.

خبرهای روز

سخنگوی وزارت صمت گفت: امروز شورای رقابت افزایش جدید قیمت خودروهای غیرمونتاژی را به تصویب رساند و وظیفه وزارت صمت هم اجرای مصوبه شورای رقابت است.

خبرگزاری فارس گزارش داد که امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در صفحه شخصی خود با اشاره به تصویب افزایش قیمت خودروهای غیرمونتاژی در جلسه امروز شورای رقابت، نوشته است که «وظیفه وزارت صمت اجرای مصوبه شورای رقابت است.»

این در حالی است که روزهای گذشته افزایش محصولات ایران خودرو و ساپیا به طور متوسط ۳۵ درصد افزایش یافته است.

نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۱۶ فروردین با افزایش نسبت به هفته گذشته به ۲۳.۴۶ درصد رسید. نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۱۶ فروردین با افزایش نسبت به هفته گذشته به ۲۳.۴۶ درصد رسید. ولی از ۲۶ بهمن ماه این نرخ رکورد جدیدی در کانال ۲۲ درصدی به ثبت رساند و حالا این نرخ در کانال ۲۳ درصدی در نوسان است.

چین و فرانسه در بیانه‌ای اعلام کرده اند که  مصمم به یافتن راه حلی دیپلماتیک و سیاسی برای حل مساله اتمی ایران هستیم، همچنین در این بیانیه آمده است که امضای برجام دستاوردی مهم در حوزه دیپلماسی چندجانبه بوده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس هم به صداوسیما اعلام کرده است  که مجلس به دنبال پیش‌بینی‌پذیر کردن هزینه بنگاه‌های بورسی در برنامه هفتم توسعه است و باید ۵ ساله آینده برای فعالان بورسی پیش‌بینی‌پذیر باشد.

مهدی طغیانی گفت: یکی از درخواست‌هایی که همیشه از سوی فعالان بازار سرمایه و نهادهای مختلف از مجلس وجود داشت این بود که، سال به سال در مورد قیمت‌گذاری بنگاه‌های فعال بورسی تصمیم‌گیری نشود و اجازه پیش‌بینی‌پذیری به سهامدار شرکت‌ها داده شود. امسال تمام مباحث قیمت گذاری را به دولت واگذار کردیم تا دولت در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

یکی دیگر از خواسته‌های فعالان بورسی از دولت و مجلس این است که بازار پیش‌بینی‌پذیر شود تا فعالان بدانند، در ۵ ساله آینده چه برنامه‌ای در خصوص نرخ خوراک و سوخت قرار است اتفاق بیفتد و متناسب با همان نیز برنامه‌ریزی کنند که در همین راستا مجلس در برنامه هفتم توسعه در تلاش است تا بازار را پیش‌بینی‌پذیر کند.

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

بازار بورس تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد بیش از ۶۴ هزار واحدی همراه شد که این رشد در نیمه دوم و در نیم ساعت پایانی کمی رنگ باخت. که عمده افت را می توان در گروه خودرویی دید. نقشه امروز بازار نشان می داد که نمادهای خودرو و خساپا با عرضه های سنگین تا منفی شدن هم پیش رفتند.

شاخص امروز کار خود را در محدوده ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی تمام کرد تا همچنان پیشتاز برای رسیدن به اعداد و ارقام بالاتر باشد با وجود اینکه بازار رشد خوبی را در طی این چند ماهه اخیر بدست آورده است. فعالان بازار همچنان نگران از تکرار رفتار بازار هستند.

بازار در سال گذشته در نیمه اردیبهشت ماه با رویه منفی همراه شد و این رویه منفی تا آبان ۱۴۰۱ ادامه‌دار بود به همین خاطر اهالی بازار سرمایه به هر ترسی را در دل دارند و به هر خبری واکنش نشان می‌دهند. این در حالی است که کارشناسان معتقد هستند که بازار کماکان جای رشد دارد. با وجود این که شاخص از سقف تاریخی خود عبور کرده است. در مسیر صعودی قرار دارد اما همچنان خیلی از نمادهای در بازار نتوانستند به سقف تاریخی مرداد ماه سال ۱۳۹۹ خود برسند و جا برای رشد دارند.

حالا باید فردا بازار سرمایه باز هم به سنت دیرینه که با منفی شدن بازار در نیم ساعت ابتدایی روز کار خود را با رویه منفی آغاز می کند و یا همچنان در مسیر صعودی گام بر می‌دارد؟

کل

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط