چند ربع سکه در بورس فروخته شد؟

از ۲۴ دی ماه سال جاری تا هفته گذشته، به منظور کاهش التهابات بازار سکه و طلا، فروش ربع سکه در بورس کالا آغاز شد. در پنج روز معاملاتی گذشته چقدر ربع سکه فروخته شده است؟ به گزارش رصد روز، مدتی است که روند سکه و طلا با رشد قیمت دلار صعودی شده...

از ۲۴ دی ماه سال جاری تا هفته گذشته، به منظور کاهش التهابات بازار سکه و طلا، فروش ربع سکه در بورس کالا آغاز شد. در پنج روز معاملاتی گذشته چقدر ربع سکه فروخته شده است؟

به گزارش رصد روز، مدتی است که روند سکه و طلا با رشد قیمت دلار صعودی شده بود و این مسئله موجب شد تا سرانجام بانک مرکزی سیاست های دخالتی را جهت کاهش قیمت سکه و طلا آغاز کند. یکی از سیاست های بانک مرکزی عرضه ربع سکه در بورس کالا بود.

از ۲۴ دی ماه سال جاری فروش ربع سکه در بورس کالا آغاز شد. در ۵ روز معاملاتی گذشته چند ربع سکه در بورس کالا فروخته شد و چند نفر خریدار این سکه ها بودند؟

چه تعداد سکه فروخته شد؟

نود اقتصادی طی گزارشی در این باره نوشت: آمار معاملات ربع سکه در بورس نشان می دهد، طی ۵ روزمعاملاتی گذشته حدود ۱۷ هزار و ۳۷۷ نفر، تعداد ۶۶ هزار و ۱۴۵ قطعه ربع سکه خریداری کرده‌اند و بانک مرکزی توانسته از این طریق در مجموع بیش از ۴۸۸ میلیارد تومان از نقدینگی بازار را جمع آوری کند.

125624 812

آمار نشان می‌دهد در مجموع معاملات صورت گرفته هرقطعه ربع سکه بورسی به طورمیانگین در حدود ۷ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان ارزش گذاری شده است. این درحالی است که قیمت این کالا در بازارهای غیر رسمی حدود ۹ میلیون تومان ادعا می‌شود.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط