اشتغال بیش از ۲۷ هزار نفر در آینده ای نزدیک در فولاد مبارکه اصفهان

پروژه های در دست اقدام فولاد مبارکه اصفهان سهم این واحد تولیدی از اشتغال را در آینده ای نزدیک افزایش می دهد و برآوردها حاکی از آنست که با تکمیل پروژه های تولیدی این شرکت بیش از ۲۷ هزار نفر در آن مشغول بکار خواهند شد. به گزارش اختصاصی رصد ...

پروژه های در دست اقدام فولاد مبارکه اصفهان سهم این واحد تولیدی از اشتغال را در آینده ای نزدیک افزایش می دهد و برآوردها حاکی از آنست که با تکمیل پروژه های تولیدی این شرکت بیش از ۲۷ هزار نفر در آن مشغول بکار خواهند شد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، اهمیت اشتغال در سالهای اخیر به واسطه شرایط بغرنج حاکم بر اقتصاد خانوار و کشور از بیشترین اهمیت برخوردارست. طبق آخرین آمار نرخ بیکاری در تابستان گروه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال ۱۶.۲ درصد بود که این میزان در مقایسه با تابستان ۱۴۰۰ به میزان ۱.۴ درصد کاهش نشان میدهد. همچنین سایر بررسی ها حاکی از آنست که بیشترین سهم اشتغال مربوط به بخش خدمات با ۵۰.۴ درصد دیده می شود و بخش صنعت و کشاورزی به ترتیب با ۳۳.۸ و ۱۵.۸ درصد در رده های بعدی قرار دارند.

موضوع نگران کننده در خصوص بررسی نرخ اشتغال و بیکاری در تابستان سال جاری به کاهش ۶.۱ درصدی سهم کشاورزی نسبت به تابستان قبل مربوط می شود و بخش صنعت نیز در جهت افزایش میزان اشتغال موفقیتی به دست نیاورده و سهمش از اشتغال نسبت به تابستان سال گذشته بدون تغییر باقی مانده است.

نرخ بالای بیکاری در گروه سنی یاد شده تلاش همه واحدها در بخش دولتی و خصوصی را می طلبد تا نسبت به ایجاد بستر اشتغال اهتمام جدی داشته باشند.

آخرین بررسی ها در پایان سال قبل نشان میدهد که در شرکت فولاد مبارکه اصفهان ۲۰ هزار و ۲۶۱ نفر اشتغال دارند و این رقم در گروه فولاد مبارکه اصفهان به ۳۶ هزار و ۷۳۳ نفر می رسد. در عین حال پروژه های در دست اقدام فولاد مبارکه اصفهان سهم این واحد تولیدی از اشتغال را در آینده ای نزدیک افزایش می دهد و برآوردها حاکی از آنست که با تکمیل پروژه های تولیدی این شرکت بیش از ۲۷ هزار نفر در آن مشغول بکار خواهند شد.

در پروژه نورد گرم ۲ که اهمیت استراتژیک برای فولادسازی کشور دارد و موجب تکمیل زنجیره فولاد تا ۷.۲ میلیون تن خواهد شد ۱۰۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۷ هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می شوند. احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی که در ۱۴۰۲ راه اندازی می شود ۳۰۰ نفر را بصورت مستقیم دارای  شغل می کند.

راه اندازی فولادسازی و ریخته گری تختال شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۲ اشتغال آفرینی مستقیم ۱۰۰۰ نفر و غیرمستقیم ۸۰۰۰ نفر را رقم خواهد زد.

به طور کلی از مجموع ۱۰ پروژه فولاد مبارکه اصفهان ۸ پروژه آن بیش از ۲۷ هزار فرصت شغلی ایجاد می کند که برخی از آنها در سال بعد نهایی خواهد شد و برخی نیز تا سال ۱۴۰۴ به طور کامل راه اندازی می شود.

سایر پروژه های اشتغال آفرین فولاد مبارکه به شرح ذیل می باشد؛

این میزان از اشتغال زایی در یک واحد تولیدی جدا از اهمیتی که در بخش صنعت ایجاد خواهد کرد به میزان قابل توجهی آمار اشتغال را در استان اصفهان و شهرستانهای اطراف آن افزایش خواهد داد

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار