مهر تأئید چهره های مدیریتی و اقتصادی بر عملکرد فولاد مبارکه اصفهان

تقدیر و تمجید چهره های مدیریتی و اقتصادی کشور در چندوقت گذشته از دستاوردهای فولاد مبارکه اصفهان گویا به مذاق عده ای خوش نیامده که از هر فرصتی برای تخریب بزرگترین جبهه تولیدی کشور در حوزه صنعت استفاده می کنند در این گزارش نگاهی به گوشه این...

تقدیر و تمجید چهره های مدیریتی و اقتصادی کشور در چندوقت گذشته از دستاوردهای فولاد مبارکه اصفهان گویا به مذاق عده ای خوش نیامده که از هر فرصتی برای تخریب بزرگترین جبهه تولیدی کشور در حوزه صنعت استفاده می کنند در این گزارش نگاهی به گوشه این از اظهارات خواهیم داشت و سؤالاتی که قطعاً برای افکار عمومی پررنگ تر از قبل مطرح می شود

به گزارش اختصاصی رصد روز، ۱۲ آبان ۱۳۸۰ رهبر انقلاب با حضور در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان پایه گذار تغییراتی شدند که باعث شد فولاد مبارکه اصفهان با پیروی از فرمایشات ایشان به دستاوردی در حوزه تولید و فناوری دست پیدا کند که به قطعیت می توان گفت نمونه موفقیتهای این واحد تولیدی در بین واحدهای صنعتی دنیا کم نظیرست. شاید تدابیر تغییر سیاستهای تولیدی و دستیابی به موردنیازترین موارد دانش و فناوری را باید به پشتوانه حضور دلگرم کننده رهبر انقلاب در واحد فولاد مبارکه اصفهان دانست که به خوبی به درک این موضوع نائل آمد که تاریخ فعالیت این شرکت به قبل و بعد از حضور رهبر انقلاب تقسیم می شود و به کارگیری حداکثر اراده و توان در سنگر تولید و دانش با تلاشی مضاعف باید دنبال شود و شاید مهمترین و محکمترین تأئید عملکرد فولاد مبارکه اصفهان را باید حضور رهبر فرزانه انقلاب در این مجتمع تولیدی دانست که در تاریخ صنعت کشور بی نظیر بوده است.

از همین منظر فولاد مبارکه اصفهان در سالهای اخیر با تلاشی قابل توجه جدا از تمام خط و خط بازی های سیاسی سبب قوام تولید و پایداری کیفیت در بین تمام گروه های صنعتی شد و برخی محصولات این شرکت جدا از آورده های اقتصادی برای فولادیها هزینه سربار زیادی را از دوش کشور در حوزه صنعت برداشت.

با این همه فولادیها هیچگاه از نگاه تند و تیز برخی در امان نبودند. نمونه بارز کم لطفی ها در خصوص مولود انقلاب را باید در انتشار گزارش نیم بند و غیرمنصفانه تحقیق و تفحص دانست که به اعتقاد نمایندگان هرگز درست نبوده و دست آخر هم مشخص نشد که با نشردهندگان این گزارش خلاف واقع چه برخوردی صورت گرفت.

فولاد مبارکه اصفهان در سالهای اخیر جدا از حضور مؤثر در سنگر تولید توانست نمایش قابل قبولی در بازار سرمایه داشته باشد هرچند که بازار سرمایه در کشور گویا بی تفاوت به نحوه عملکرد شرکتها و تغییرات مثبت تراز مالی در حال پیاده سازی سناریوی جداگانه ایست که بارها مورد انتقاد قرار گرفته و به گفته برخی کارشناسان اقتصادی، بازار سرمایه در اولویت برنامه های اقتصادی دولت نیست.

فولاد مبارکه اصفهان در آینه اظهارات مسئولان کشوری

بررسی نکته نظرات برخی چهره های مدیریتی کشور طی چند وقت گذشته به خوبی گویای آنست که مسیر حرکتی فولاد در جهت انتفاع کشور و سهامداران آن است و برخی اظهارنظرهای شتابزده تأثیری بر این موفقتیها نخواهد داشت.

شاید مهمترین اظهار نظر در خصوص فولاد مبارکه اصفهان را باید در کلام ریاست محترم جمهور پیدا کرد. رئیس جمهور در پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی در خصوص دستاوردهای فولاد مبارکه اصفهان بیان کرد: دستاوردهای این شرکت به ویژه در بخش استفاده بهینه حداکثری از منابع آبی و تصفیه و بازچرخانی پساب ها در چرخه تولید و این که فولاد مبارکه بیش از ۵۰ درصد از آب موردنیاز خود را از محل پساب های تصفیه شده صنعتی و خانگی تامین می کند و تلاش این شرکت برای به صفر رساندن برداشت آب خام و همچنین سرمایه گذاری‌ها و اقدامات فولاد مبارکه برای انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی باید به آگاهی مردم رسانده شود.

علی آبادی وزیر صمت نیز در هفته دولت با حضور در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان ضمن تأکید بر اینکه با تمام وجود از دستاوردهای فولاد مبارکه اصفهان حمایت خواهد شد اظهار داشت: امروز راهبرد مدیریت فولاد مبارکه خلق ارزش برای جامعه است

محمدرضا موثقی نیا نیز با حضور در شرکت فولاد مبارکه اصفهان ضمن تقدیر از اقدامات فولاد مبارکه اصفهان در حوزه انرژی تصریح کرد: فولاد مبارکه اصفهان در حال اجرای ابر پروژه های ملی است که نمونه آن نورد گرم ۲ و احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی است.

محمدرضا رمضانی معاون فنی و مهندسی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق در جدیدترین اظهارنظر در خصوص تلاشهای فولاد مبارکه اصفهان در جهت راه اندازی نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی با بیان اینکه راه اندازی چنین نیروگاهی توسط فولاد مبارکه اصفهان ستودنی است گفت: فولاد مبارکه اصفهان از پیشگامان عرصه احداث نیروگاه های تجدیدپذیر در کشورست.

علی اسدی مدیر پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در  سومین همایش سرمایه‌گذاری «فولادی‌شو» گفت: فولاد مبارکه اصفهان ارتباط دانشگاه با صنعت را به منصه ظهور رسانده است.

محمدرضا حسین زاده مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی، جهانگردی وزارت میراث فرهنگی نیز با حضور در فولاد مبارکه اصفهان گفت: بسیاری از دانش‌آموزان، دانشجویان و حتی مسئولان ما فقط شاید اسم فولاد مبارکه را شنیده باشند و از اینکه ایران اسلامی به‌واسطه فولاد مبارکه در برخی بخش‌ها به‌عنوان پیشگام در جهان شناخته‌شده کاملاً بی‌خبرند؛ بنابراین باید شرایط بازدید آن‌ها از فولاد مبارکه و سایر شرکت‌ها و دستاوردهای مشابه آن فراهم گردد.

محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن قطعه‌سازان در خصوص نقش محصولات فولاد مبارکه در صنعت خودروی کشور به عنوان بزرگترین واحد ارزش افروده کشور اشاره کرد: فولاد مبارکه اصفهان از معدود شرکت‌هایی است که در بازارهای بین‌المللی شناخته شده و کیفیت محصولات آن موردقبول خریداران است و قیمت محصولات تولیدی آن به‌دلیل کیفیت بالا حتی از LME هم بالاتر است.

این اظهارات در کنار برخ تحلیلهای مغرضانه نشان می دهد که فولادیها مسیر حرکتی درستی را در تولید محصولات جدید و دستیابی به دانش و فناوری در پیش گرفته اند و البته نباید فراموش کرد که افکار عمومی همیشه آگاهی خود را در بزنگاههای مختلف سیاسی و اقتصادی در کشور نشان داده اند و تکه های برش خورده یک اظهارنظر را هرگز ملاکی برای ارززیابی جبهه تولید در فولاد مبارکه اصفهان قرار نخواهند داد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار